Θεσσαλονίκη

Κραυγή αγωνίας για τους μαθητές της Θεσσαλονίκης που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες


Εκατοντάδες παιδιά μένουν για δεύτερη εβδομάδα μακριά από την εκπαιδευτική διαδικασία. Τι λέει στη Voria εθνικός αντιπρόσωπος της ΓΣΣΕ στην Κομισιόν

Κραυγή αγωνίας από γονείς παιδιών ευπαθών ομάδων της Θεσσαλονίκης. Εκατοντάδες μαθητές, που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες εδώ και δυο εβδομάδες ουσιαστικά απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία, επειδή το σύστημα δεν είναι έτοιμο να λειτουργήσει την τηλεκπαίδευση.

Τα παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (με σοβαρά ζητήματα υγείας) παραμένουν για δεύτερη εβδομάδα στο σπίτι και οι αρμόδιοι αδυνατούν να δώσουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα στους γονείς για το πότε θα μπορέσουν οι μαθητές να αρχίσουν την παρακολούθηση μαθημάτων, μέσω τηλεκπαίδευσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (περιλαμβάνει τους δήμους Θεσσαλονίκης, Θέρμης, Πυλαίας – Χορτιάτη, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού) έχουν καταγραφεί 165 μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Προφανώς ανάλογος πληθυσμός υπάρχει και στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Αυτά τα παιδιά παραμένουν επί δυο εβδομάδες (και ποιος ξέρει για πόσο ακόμη) εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

«Δεν υπάρχει πρόνοια για τα παιδιά. Αντιμετωπίζονται σαν πολίτες τρίτης κατηγορίας. Δεν έχει το δικαίωμα η Πολιτεία να αφήνει ανεκπαίδευτα αυτά τα παιδιά, να χάνουν διδακτικές ώρες και γνώσεις. Δεν είχαν κάνει καν καταγραφή τους μέχρι πρότινος, ενώ μας λένε ότι γνωρίζουν το σύστημα με το οποίο θα εκπαιδευτούν τα παιδιά, χωρίς όμως να λένε στους γονείς πώς και πότε θα αρχίσουν τα μαθήματα, με ποιο τρόπο θα χωριστούν σε τάξεις κτλ. Καμία σαφής απάντηση», τόνισε γονέας στη Voria.gr.

Το θέμα ανέδειξε στη Voria.gr ο Εθνικός Αντιπρόσωπος της ΓΣΕΕ στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία, Δρ. Ανδρέας Δ. Στοϊμενίδης, ο οποίος κατέθεσε την εξής άποψη:

«Βρισκόμαστε στο τέλος της δεύτερης εκπαιδευτικής εβδομάδας και στην βασική εκπαίδευση παραμένουν δίχως λύση, αναμενόμενα από τον Ιούλιο ζητήματα.

Είναι θλιβερό και ντροπιαστικό ότι η Πολιτεία έχει αφήσει χιλιάδες παιδάκια που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, 165 παιδιά και οι οικογένειές τους περιμένουν αποσβολωμένοι και προσβεβλημένοι, να εφαρμοσθούν τα εξαγγελθέντα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας. Για αυτά τα μικρά παιδιά, τα σχολεία δεν άνοιξαν στις 14 Σεπτεμβρίου και κατά τα φαινόμενα δεν πρόκειται να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία αυτόν τον μήνα.

Κι όμως όλοι γνωρίζαμε εδώ και μήνες, τα σημαντικά ζητήματα που έπρεπε να αντιμετωπισθούν.

Το αργότερο έως τις 5 Σεπτεμβρίου έπρεπε το Υπουργείο να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό αυτών των παιδιών, το ακριβές δυναμικό των εκπαιδευτικών και να έχει δοκιμάσει την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Με αυτόν τον τρόπο, αυτά τα παιδιά θα ξεκινούσαν τα μαθήματά τους, στον ίδιο χρόνο με το σύνολο.

Άραγε τι είναι αυτό που κατατάσσει τα παιδιά αυτά και τις οικογένειές τους σε πολίτες τρίτης κατηγορίας. Πρόκειται περί αδιαφορίας, κοινωνικής αναλγησίας, επιχειρησιακής ανικανότητας, ή είναι ένα άθροισμα όλων αυτών. Μήπως απλά η εκπαίδευσή τους, δεν αποτελεί πολιτική προτεραιότητα; Μήπως οι εξαγγελίες περί ίσων ευκαιριών δεν τα αφορά; Μήπως ας είχαν λεφτά οι γονείς τους να τα έστελναν σε ιδιωτικό σχολείο;

Η Πολιτεία οφείλει ένα συγνώμη σε αυτά τα παιδιά, που μέσα στην δυσκολία της υγείας τους αντί να τα στηρίξει, τα πετάει στη γωνία ως παράπλευρες απώλειες ενός ‘υγειονομικού πολέμου’. Πρωτίστως όμως οφείλει από αύριο να τα εντάξει στην διαδικασία μάθησης και να απαντήσει πως θα καλυφθεί το υφιστάμενο εκπαιδευτικό μειονέκτημα που έχει δημιουργηθεί με απόλυτη δική της ευθύνη».

 

 





Source link