Τεχνολογία

Μέτρα από το Facebook εν όψει των εκλογών στις ΗΠΑ: «Πάγωμα» πολιτικών διαφημίσεων


Το Facebook ανακοίνωσε πως δεν θα λαμβάνει νέες πολιτικές διαφημίσεις στις επτά ημέρες πριν τις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου στις ΗΠΑ- ωστόσο θα συνεχίσει να επιτρέπει την προώθηση και στόχευση των ήδη υπαρχουσών διαφημίσεων σε διαφορετικούς χρήστες.

Ο ιδρυτής της εταιρείας και δημιουργός του κοινωνικού δικτύου, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, αποκάλυψε το μέτρο αυτό σε σχετική ανάρτησή του, υποστηρίζοντας πως ο ίδιος ανησυχεί για τον διχασμό στη χώρα, που μπορεί να προκαλέσει κοινωνική αναταραχή. Επίσης, πρόσθεσε ότι το Facebook θα υποδεικνύει αναρτήσεις από υποψηφίους που προσπαθούν να ανακηρύξουν νίκη πριν ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των ψήφων.

Το κοινωνικό δίκτυο έχει δεχτεί επικρίσεις επειδή επιτρέπει σε πολιτικές διαφημίσεις να «στοχεύονται» έτσι στην πλατφόρμα του ώστε να τις βλέπουν μόνο μικρές ομάδες στις οποίες επιδιώκεται να περαστεί ένα μήνυμα, αντί να τις βλέπουν όλοι και να συζητούν για αυτές. Το Mozilla Foundation έχει υποστηρίξει πως αυτό κάνει ευκολότερο για τους πολιτικούς και τους υποστηρικτές τους να παρουσιάζουν ψεύδη ως πραγματικότητα και να αποφεύγουν να δώσουν λόγο για αυτό μέχρι να είναι αργά.

Όπως αναφέρει το BBC, τα νέα αυτά βήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν προηγούμενο ως προς τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία χειρίζεται τις εκλογές στο μέλλον. Σημειώνεται πως το Facebook αποκάλυψε επίσης ότι θα κατέβαζε βίντεο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ όπου ο ίδιος ενθάρρυνε ψηφοφόρους στη Βόρεια Καρολίνα να ψηφίσουν δύο φορές, κάτι που είναι παράνομο.

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα ισχυριστεί πως οι εκλογές θα είναι «στημένες». Από πλευράς του, ο Ζάκερμπεργκ έγραψε πως οι φετινές εκλογές «δεν θα είναι business as usual…με το έθνος μας τόσο διχασμένο και εκλογικά αποτελέσματα που ενδεχομένως να χρειαστούν ημέρες ή ακόμα και εβδομάδες για να οριστικοποιηθούν, θα μπορούσε να υπάρχει κίνδυνος αναταραχής στη χώρα».

Η εταιρεία ανακοίνωσε και άλλα μέτρα, όπως το κατέβασμα αναρτήσεων όπου υποστηρίζεται ότι οι πολίτες θα κολλήσουν Covid-19 εάν συμμετέχουν στην ψηφοφορία, και η προσθήκη υποδείξεων σε αναρτήσεις που επιδιώκουν την απονομιμοποίηση του αποτελέσματος των εκλογών.Ακόμη, ο Ζάκερμπεργκ είπε ότι το Facebook έχει ενισχύσει τις διαδικασίες επιβολής των κανόνων του ενάντια σε κινήματα που εξαπλώνουν θεωρίες συνωμοσίας, όπως το QAnon.

Παρόλα αυτά, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι τα μέτρα αυτά δεν θα είναι επαρκή για την αντιμετώπιση μιας «πλημμύρας» παραπληροφόρησης ανά τον πλανήτη. Ειδικοί σε θέματα εκλογών ανέφεραν στο Reuters πως, απαγορεύοντας τις νέες διαφημίσεις, το Facebook φαίνεται να συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να εντοπίζει έγκαιρα περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανόνες του και να ενεργεί κατάλληλα, ενώ δημιουργούνται και αμφιβολίες σχετικά με το πόσο ικανό είναι γενικότερα όσον αφορά στο moderation περιεχομένου που σχετίζεται με τις εκλογές.





Πηγή