Πολιτική

Τα μέτρα που συζήτησαν Μητσοτάκης-πρυτάνεις για τα Πανεπιστήμια -Αυστηρή φύλαξη, έλεγχοι εισόδου, βαρύτερες ποινές | ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Νέα μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά ανομίας σε δημόσια πανεπιστήμια ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχε με τους πρυτάνεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας.

Οι πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού που κινούνται πάνω σε τρεις άξονες έρχονται μετά το φρικιαστικό περιστατικό με τον πρύτανη της ΑΣΟΕΕ, όταν αναρχικοί εισέβαλαν στο γραφείο του προκάλεσαν βανδαλισμούς και εν συνεχεία του κρέμασαν ταμπέλα στο λαιμό που έγραφε: «αλληλεγγύη στις καταλήψεις».

«Ηρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε το παρακράτος με αριστερό προσωπείο», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στους πρυτάνεις των ΑΕΙ, προχωρώντας στην ανακοίνωση των νέων μέτρων. Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης σκοπός της κυβέρνησης είναι να προβεί αμέσως στην ανάληψη πρωτοβουλιών σε τρεις άξονες:

  • «Πρώτον, στην ίδρυση ενός σώματος, προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Ένα σώμα το οποίο θα έχει ειδική εκπαίδευση, θα εδρεύει στις σχολές, το οποίο θα φροντίζει για την αποτροπή εγκληματικών συμπεριφορών στον χώρο των ΑΕΙ και, όταν απαιτείται, θα ζητά τη συνδρομή της Αστυνομίας.
  • Το δεύτερο που πρέπει να συζητήσουμε είναι πώς θα αναβαθμίσουμε συνολικά τα μέτρα ασφαλείας που διαθέτουν τα πανεπιστήμια σε όλα τα επίπεδα. Ποια μέτρα δουλεύουν, ποια δεν δουλεύουν. Τον έλεγχο της εισόδου και της πρόσβασης στις εγκαταστάσεις, μέχρι τον φωτισμό, τις περιφράξεις, τη χρήση τεχνικών μέσων, όπως κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης των χώρων.
  • Το τρίτο αφορά στην αυστηροποίηση της ποινικής νομοθεσίας για αδικήματα τα οποία τελούνται σε περιοχές της πανεπιστημιακής κοινότητας. Εννοείται ότι μέχρι να προχωρήσουμε στις αναγκαίες αλλαγές θα πρέπει να ενεργοποιηθούν διατάξεις που ήδη ισχύουν, όμως συναντούν τον δισταγμό ή μερικές φορές και τον φόβο εκείνων που οφείλουν να τις θέσουν σε κίνηση. Και εδώ ο δικός σας ρόλος, ο ρόλος των πρυτάνεων, είναι καθοριστικός. Όπως καθοριστικός είναι και ο ρόλος των καθηγητών και των φοιτητών και γι’ αυτό και περιμένω με πολύ ενδιαφέρον τις σκέψεις σας και τις προτάσεις σας».





Πηγή